INTEGRAČNÍ PŘÍMĚSTSKÝ TÁBOR–Cesta za pokladem 19.–23.2.2024

Zobrazení: 136

1.den - PEVNINA

Kapitánka nám hned po příchodu oznámila, že jsou na cestě za pokladem a děti budou rozdělení do dvou družstev. Cílem celého putování je sehnat co nejvíc indicií, cestovat z ostrova na ostrov a hledat to největší a nejdůležitější – poklad.

Po vzájemném seznámení účastníků, vedoucích, celotáborové hry a hlavní budovy DDM Štramberk se družstva Námořníků a Pirátů sešli v místnosti, sestrojili každý svou loď, aby mohli vyrazit na moře a pro odměny. Odpoledne po obědě si cestovatelé dáchli a vyrazili směr hřiště, kde měli rozházené puzzle svých oddílů a museli je co nejrychleji a nejpřesněji složit. Vítězné družstvo vyhrálo 1. Indicii, které povede k vyhledání samotného pokladu.

2.den – OSTROV ZVÍŘAT

Druhý den jsme se vypravili vlaky a trolejbusy do Ostravy, kde jsme navštívili Ostrov zvířat – ZOO Ostrava. Viděli jsme spoustu zvířátek, zastavili se u každé průlezky a houpačky, která v parku byla, prozkoumali jsme pavilony, mrkli na zvířata, viděli krmení slonů a nakoupili si dárečky v suvenýrech. Během celého pobytu a i po cestě každý tým dostal papír s mapou ZOO s 15ti slovy, které měli za úkol najít a zaškrtnout a po celý den nasbírat co nejvíce věcí/názvů z tohoto seznamu. Na oběd jsme zašli do místní restaurace, kde jsme si pochutnali na nugetkách s hranolky a plní dojmů, zážitků a nabití novou energií jsme vyrazili zpět domů.

3. den – OSTROV BAREV

Tvořivé dílny, výroba vlajek, kostýmů, majáků, dalekohledů, kompasů či kotvy s kormidlem nás čekalo v dopoledních hodinách. Barevný ostrov obývali totiž obyvatelé, kteří žijí barvami a divadlem. Proto cestovatelé měli za úkol vymyslet pro ně krátkou scénku s pár slovy, které měla obsahovat. Družstva dostaly z Ostrova zvířat indicii a za dnešní hodnocení dostali další stopy k pokladu. Po obědě a odpoledním klidu jsme vyrazili na procházku provětrat šavle a směr další ostrov.

4. den – OSTROV LEBEK - VYKOUPENÍ

Po dopolední svačince jsme se vydali autobusem do Ženklavy na Ostrov lebek – vykoupení. Na hřišti si družstva proti sobě zahrály hry o vykoupení z ostrova, jelikož zjistili, že zde nic krom zlaťáků nenajdou. Zaposilovali si na strojích, provětrali se na čerstvém vzduchu, zahráli míčové hry, vylezli na horolezeckou stěnu, kde našli další a indicii a vrátili se zpět na oběd. Po skvělém vývaru a buchtičkách s krémem zasedli ke tvoření – ozdobili si dárkové tašky a vyrobili zvířátko a přívěšek ze samo-tuhnoucí hmoty.

5. den – OSTROV POKLADŮ

Poslední den nás čekalo dodělávání dárečků, pomůcek k plavbě a po svačině jsme dopluli na Ostrov pokladů, kde se strhla závěrečná bitva o poslední indicii. Námořníci vs. Piráti se utkali v mnoha disciplínách jako boj s mečem, chůze po žerdi, třídění balonků, věšení vlajky, stavění stožáru a věže, vlajková bitva, týmová spolupráce při sběru vody, přetahování lanem a spoustu dalšího. Po vydatném obědě formou řízků jsme si odpočinuli, spojili své síly a díky indiciím jsme zjistili, kde se ukrývá slibovaný poklad. Všichni námořníci i piráti se odebrali do temného sklepení, kde je čekal diplom a dárek, který si sami vybrali a dali do své ozdobené tašky s dalšími výtvory. Jako sladkou tečkou na konci celého putování jsme si dali šampaňské a medovník a zhodnotili celý týden.

Děkuji všem za skvělých 5dní plných akce, aktivit, soutěží, výletů, nasazení a dobré nálady. Všechny děti i vedoucí odcházeli domů s úsměvem a příslibem k další akci.

Hola hou, cestovatelé za pokladem, na viděnou zase příště.